Update – België: Verviers – E42/A27: start van de rehabilitatie van het Lambermontviaduct

VERANDERINGEN IN VERKEERSOMSTANDIGHEDEN

De werkzaamheden worden in 3 fasen uitgevoerd.

FASE 1 –  NU TOT JULI 2025

Het werkgebied bevindt zich op het halve platform waar normaal de rijstroken naar Battice liggen, aan de kant van de centrale berm.

Er komen 2 rijstroken in elke richting:

– NAAR SAINT-VITH: rijstroken omgelegd naar vluchtstrook en rechterrijstrook, met een maximumsnelheid beperkt tot 70 km/u ;
– NAAR BATTICE: 1 rijstrook blijft op de gewone rijbaan, omgeleid naar de vluchtstrook, de andere wordt overgeschakeld naar de linkerrijstrook, die normaal het verkeer naar Saint-Vith vervoert. De maximumsnelheid in deze richting is 50 km/u.

FASE 2 – VAN JULI TOT EIND DECEMBER 2025

Het verkeer zal over 2 rijstroken in elke richting rijden:

– NAAR SAINT-VITH: omgeleide rijstroken op de vluchtstrook en de rechterrijstrook, met een maximumsnelheid van 70 km/u ;

– NAAR BATTICE: 1 rijstrook blijft behouden op de gewone rijbaan, omgeleid naar de linkerrijstrook, en de andere wordt overgeschakeld naar de linkerrijstrook, die normaal het verkeer naar Saint-Vith vervoert. De maximumsnelheid in deze richting is 50 km/u.
In deze richting zal afrit nr. 4 “Lambermont” niet langer toegankelijk zijn. Er wordt een omleiding ingesteld via afrit nr. 3 “Dison”.

FASE 3 – JANUARI 2026 TOT BEGIN OKTOBER 2026

Het verkeer zal rijden op 2 rijstroken in elke richting en zal volledig worden overgeschakeld op de nieuwe rijbaan die normaal de banen naar Battice bevat, met een beperkte maximumsnelheid.
In de richting van Saint-Vith zal toegang n°4 “Lambermont” niet meer mogelijk zijn. Er wordt een omleiding ingesteld via toegang nr. 4 richting Battice, om een U-bocht te maken via knooppunt nr. 3 “Dison”.

febetra
Koninklijke Federatie van Belgische Transporteurs & Logistieke Dienstverleners
Koninklijke Federatie van Belgische Transporteurs & Logistieke Dienstverleners